Skottsberg

Skottsberg

Ontwikkeling merkidentiteit van een hoogwaardig pannenmerk

Voor Wegter, sinds 1916 groothandel in serviesgoed, tafel- en keukenartikelen voor de hospitality-, recreatie- en thuisgebruikmarkt, ontwikkelde BrandForceOne de merkidentiteit voor een nieuw pannenmerk. Het door BrandForceOne opgeleverde merkkompas gold als briefing voor de doorvertaling naar de brand movie en huisstijl.

Door de door BrandForceOne ontwikkelde merkidentiteit versneld door te vertalen naar de marketing hebben we in korte tijd enorme stappen gemaakt met ons merk.

Ambitie: de frisse wind in de pannenmarkt.

Ellen van Dijk, strateeg bij BrandForceOne: 'Wegter heeft met Skottsberg de ambitie om de frisse wind in de pannenmarkt te worden. Met de gekozen positionering als robuust mannenmerk zijn daarin in korte tijd stappen gezet. Met de juiste film en fotografie is er een beleving gecreëerd die niet alleen vernieuwend is in de functioneel georiënteerde pannenmarkt, maar ook de interne organisatie inspireert over wat de organisatie met het merk beoogt te bereiken in het kader van de bedrijfsbrede ambitie: een family of brands worden.

No items found.

“BrandforceOne weet precies welke stappen op welk moment gezet moeten worden” Marc Wegter, directeur

De ontwikkeling van het merk Skottsberg is onderdeel van bedrijfsbrede ambitie van Wegter om zich door te ontwikkelen als een family of brands. Naast het uitwerken van het merkkompas voor Skottsberg, en het begeleiden van de doorvertaling ervan naar de marketing, zette BrandForceOne ook de bedrijfsstrategie en de merkidentiteit voor Wegter-breed op papier. Marc Wegter: 'BrandForceOne weet precies welke stappen je wanneer moet zetten om echt tot uitvoering te komen. En ook wie je waarvoor moet hebben om tot de kwaliteit die we voor ogen hebben te komen. Met de door BrandForceOne aangedragen partijen zijn we in korte tijd snel verder gekomen, en ze blijven ook zelf betrokken om met ons mee te kijken. En dat is gewoon heel prettig.'

'Ik zou iedereen die echt stappen wil zetten met z'n bedrijfsambitie, en dat op hoog niveau wil doen, aanraden om met BrandForceOne in zee te gaan. Ze weten waar ze het over hebben, zijn betrokken en enthousiast. Een plezier om mee te werken.'
Guy Wegter
Directeur/eigenaar Wegter Grootverbruik